Čaroděj

Jak být čarodějem si můžete přečíst na našem fóru v našem článku, stejně jako se s námi můžete podělit o vaše zkušenosti a zážitky.
Stačí kliknout na obrázek a svět čar a kouzel se otevře.



EDIT

článek byl původně umístěn na fóru ArSePo





Kouzelná hůlka

Ke kouzlům a nebo jen tak pro zábavu, potřebuje čaroděj samozřejmě kouzelnou hůlku. Každý čaroděj má kouzelnou  hůlku v inventáři.

Chcete-li hůlku kvalitnější nebo prostě jenom jinou, můžete ji koupit v nákupním modu

Kategorie Zábava, záložka Zájmy a dovednosti



Každá hůlka má dvě kritéria, která jsou důležitá.

1) přesnost kouzel
2) spotřeba magie

Když najedete na kouzelnou hůlku v nabídce nákupu, otevře se tabulka, kde zjistíte vlastnosti hůlky. 



 

Při práci s hůlkou a kouzlení magie ubývá.  Spotřebovaná energie se postupem času sama doplní...
Pro její doplnění můžete rovněž použít elixír Kouzelná esence.

Když máte málo magické energie, buďte na kouzla opatrní.
Velmi často se jejich užití :

1) obrátí proti vám
2) nezdaří vůbec
3) způsobí opak toho čeho chcete dosáhnout 


Když kouzelná hůlka nechce poslouchat a dílo se vám nedaří, můžete problém vyřešit za pomoci celoživotní odměny Kouzelné ruce

Díky této odměně, kterou si pořídíte za body štěstí - 20 000  nebudete potřebovat již kouzelnou hůlku. Budou vám stačit jen vlastní ruce a kouzlo se vždy vydaří. 


Chcete, aby vaše kouzla byla silnější...pořiďte si nejlépe  kočku nebo menšího mazlíčka.

  
Pro obnovení magických sil použijte elixír Kouzelná esence

 
Případně použijte magický portál



Pro zvyšování magických schopností musí čaroděj jen stále a znovu využívat své magické schopnosti, které již má. Stejně tak se hojně utkávejte v kouzelnických soubojích, až budete tuto schopnost mít. Tímto způsobem bude  postupovat z úrovně do úrovně. Ve hře není přechod z úrovně do úrovně nijak významně značen. Zjistíte ho jen ze standardních hlášení, která se vám objevují jako žlutá zpráva v pravém horním rohu obrazovky, takže se vám klidně může stát, že okamžik získání nových schopností ani nezaregistrujete. Pro účely našeho průvodce jsem jednotlivé postupy označila jako stupeň I, II atd. ...

Kouzla, kletby a zaklínadla nelze použít na děti.


Na začátku má čaroděj interakce spojené s kouzlením jen dvě.

1) Vykouzlit jablko
2) Pohrávat si s magií


Obě tyto interakce simík provozuje sám ze své vůle a nebo po pokynu zadaným vámi. 



Vykouzlení jablka

 
Jalbko najdete v inventáři a pozor na věc, je otrávené...  


Elvíra se rozhodla, že ochutná vlastní výtvor...  





Pohrávání si s magií

čaroděj u toho pěkně mumlá a občas se velmi zajímavě šklebí 




I. stupeň

Zaklínadlo pro štěstí a rituál přeměny

čarodějka Elvíra si pro radost pohrávala s magií a zakrátko  se naučila zaklínadlo pro štěstí a rituál přeměny...





 Seslání zaklínadla pro štěstí

Seslat ho můžete na sebe 





I na simíky kolem sebe... 
















kliknutím na místo požáru dostanete krom jiného i nabídku na seslat kouzlo a následně mrazivé kouzlo



Mrazivé kouzlo lze seslat i na některé předměty s interakcemi jako je např. vana, umyvadlo, záchod.

Předměty se sice díky tomu poškodí, ale na druhou stranu, kdo má možnost vidět z vodní baterie stříkat ledovou tříšť... ?
A navíc budete mít možnost probudit Kostislavu, která porouchané věci v okamžiku opraví a pokud nemáte Kostislavu, stačí zavolat opraváře.





Mrazivé a ohnivé kouzlo lze seslat i na simíky.

Postup je stejný, pouze musíte kliknout na vybraného simíka.
Zvolit volbu seslat kouzlo a potom volbu mrazivé kouzlo




Zvrátit mrazivé kouzlo lze ohnivým kouzlem.

Klikněte na zmraženého simíka a vyberte volbu seslat kouzlo a poté ohnivé kouzlo... 



 Ohnivé kouzlo můžete použít i na nezmraženého simíka 




Seslání mrazivého kouzla na zombíka a další nadpřirozené bytosti

V případě, že sešlete mrazivé kouzlo na zombíka a nebo jinou nadpřirozenou bytost, nestane se z nich ledová socha jako z obyčejného simíka. Bude kolem nich vířit mrazivá aura a sněhové vločky.
Mrazivé kouzlo časem samo vymizí.
Mrazivé kouzlo seslané na ducha může z ducha udělat ledovou sochu. S duchem v podobě ledové sochy lze mluvit. 



Seslání ohnivého kouzla na zombíka

Zde je stejný efekt jako u běžného simíka 



Když se kouzlo nezdaří

Elvíra se rozhodla, že si vyzkouší své nově získané schopnosti na vaně. Seslala na vanu mrazivé kouzlo, které se však vymklo kontrole a obrátilo se proti Elvíře...
Rázem Elvíra pocítila nejen velikou zimu, ale i zjistila, že se jí na nose a uších vytvořily malé krápníky... 


Rovněž neslavně dopadl pokus Elvíry, když se snažila na zombíka seslat onivé kouzlo.
Kouzlo se obrátilo proti ní a výsledek již vidíte...











Kouzelnický souboj

Až narazíte při svých toulkách městečkem na dalšího čaroděje, můžete ho vyzvat na kouzelnický duel. 






Pokud se vám nepodařilo narazit na čaroděje, jedna rodina čarodějů bydlí nedaleko stadionu a školy 



Stupeň IV.

Nyní Elvíra umí

1) nové zaklínadlo a to zaklínadlo lásky
2) naučila se svoji první kletbu a to žabí kletbu


Proti žabí kletbě jsou čarodějnice a nadpřirozené postavy většinou imunní... 


Zaklínadlo lásky může čaroděj seslat sám na sebe a nebo na jiného simíka či nadpřirozenou bytost... 





Když na sebe sešlete zaklínadlo lásky, může se vám přihodit i toto 



Žabí kletba









Stupeň V.

Protože Elvíra neustále pilně trénuje všechny nashromážděné magické dovednosti, otevřela se jí cesta do světa duchů...  Naučila se  seslat strašidelnou kletbu...

Strašidelná kletba



Strašidelnou kletbu  může čaroděj seslat jak na simíky, tak nadpřirozené bytosti a to včetně duchů... 




Když jí na někoho sešlete, objeví se v jeho blízkosti duch... 





Stupeň VI.

Elvíra konečně vyhrála svůj první kouzelnický duel a i tímto cvičením si zvýšila své schopnosti a naučila se nová zaklínadla. Můžete je seslat na sebe i na ostatní kolem...

1) zaklínadlo hladu
2) zaklínadlo hygieny
3) zaklínadlo měchýře


U upíra a zombíka (asi kříženého s upírem) je místo zaklínadla hladu, zaklínadlo žízně




Potřeby se doplní na plný stav. 



Stupeň VII.

Magické schopnosti Elvíry začínají nabírat na obrátkách. Pilným trénováním dosáhla  další úrovně, ve které má k dispozici tři nové kletby. Tyto může sesílat na kohokoli ve svém okolí a připravit mu tak velmi krušné chvíle ve společnosti...

1)  kletba hladu
2)  kletba hygieny
3)  kletba měchýře


U upíra a zombíka (asi kříženého s upírem) je místo kletby hladu, kletba žízně




Kletba měchýře v praxi 





Stupeň VIII.

Osvojit si nové magické schopnosti jde čím dál tím pomaleji, ale nakonec se Elvíra naučila dvě věci

1) Sluneční zaklínadlo
2) Zhoubná kletba


Zhoubná kletba se může při užití obrátit i proti čaroději.

Použití slunečního zaklínadla likviduje účinky zhoubné kletby.



Po užití zhoubné kletby  se Elvíry oběť necítila právě nejlépe (a ten neustále přítomný roj much, které se s kletbou objeví, to také nevylepšil), ale neblahý dopad měla tato kletba i na samotnou Elvíru.





Sluneční zaklínadlo zalije zasaženého zlatou aurou. Má vliv na náladu zasaženého. 






Zhoubná kletba může vyvolat i imunitu vůči náladám nemocný a unavený...



Stupeň IX.

Elvíra již není učedníkem a její píle přinesla v této chvíli opravdu skvělé ovoce.
Naučila se kouzlo Obnovovací rituál, díky kterému je schopna jediným mávnutím kouzelné hůlky zlikvidovat  pohromu či nepořádek v domě. 





Nezáleží na tom, zda rituál provedete přímo v postižené místnosti. Vztahuje se na celý dům.

Elvíra si kvůli vám zdevastovala, jak jinak, kouzly dům, aby vám mohla předvést obnovovací rituál ... 



Z posledního obrázku je zřejmé, že obnovovací rituál má vliv jen na poničené věci a nepořádek s tím spojený, nikoli na běžný nepořádek typu neustlané postele, spáleného jídla apod.. Zde zatím Elvíře nezbývá nic jiného, než se naučit pořádně vařit a po sobě uklízet a nebo častěji budit Kostislavu...


Když se vám jídlo ale zkazí, obnovovací rituál ho vrátí zpět do stavu požití ...



Obnovovací rituál však také nemusí vyjít a může  způsobit naprostou pohromu. Než by Elvíra klasicky vysušila louži, chtěla si práci ulehčit a použila obnovovací rituál. Jaké ale bylo její překvapení, když se rituál vymknul kontrole a namísto odstranění louže, způsobil v domě naprostou kalamitu...


Elvíra se rozhodla pořídit celoživotní odměnu Kouzelné ruce, tudíž od této chvíle nebude již k čarování používat kouzelnou hůlku, ale jenom svoje ruce. 


Stupeň X.

Elvíra dosáhla samotného vrcholu kouzelnických schopností.
Zvládla se naučit  Oživovací rituál , což jí umožňuje přivolat zpět k životu mrtvé.
Otázkou však zůstává, zda přelstít smrt, může mít vůbec nějaký pozitivní dopad.





Nejlepším místem pro oživovací rituál je místní hřbitov, pokud ovšem nemáte hřbitov na vlastní zahradě...

Ne každého simíka, který je již uložen k odpočinku, je možno oživit. 


  
Tak a začínáme





Simík je na světě. Vlastně  je to, ale zombík.

Oživené zombíky dobře rozeznáte od ostatních, neboť všichni mají stejně modré oblečení. 


Upozornění:

Pokud používáte mod na nulovou absenci zombíků, přesto čaroděj při oživovacím rituálu zombíky vyvolá.


 Testovací trať rychlopřibližovadel

Na tomto pozemku máte možnost si zalétat na koštěti trochu divočeji, než na silnici.

Trať najdete  vedle obchodu s Alesteirovými elexíry. 



Trať není omezena otevírací dobou.  


 Klikněte na ohradu trati  a objeví se vám tři možnosti.

1) projíždět se pro zábavu
2) kaskadérská jízda
3) kaskadérská jízda za spropitné 












Létající košťata

Létající košťata slouží jednak jako jeden z dopravních prostředků, jednak na něm můžete provádět skvělé kousky a pořádně si zalétat na místě k tomu určeném  - viz. předchozí příspěvek. 




Jak již vidíte na obrázku, máte na výběr celkem ze čtyř druhů košťat.

Juniorské rychlopřibližovadlo  je jen pro děti a má rychlost 1


 Klasické rychlopřibližovadlo má rychlost 2


 Neoklasické přibližovadlo má rychlost 4


Rychlopřibližovadlo Pegas má rychlost 7

 

Pro zaparkování rychlopřibližovadla potřebujete držák na košťata


Držák na košťata a košťata  naleznete ve hře  v nákupním modu, v katetogorii vozidla a zde ve složce různá vozidla



Koště - rychlopřibližovadlo můžete nastavit jako oblíbený dopravní prostředek. Tudíž ho simík či nadpřirozená bytost bude využívat jako hlavní dopravní prostředek.

Klikněte na koště a potvrďte volbu.  



 Chcete se vydat na cestu  rychlopřibližovadlem?

Klikněte na koště a vyberte si z nabídky. 


Nakonec je ve hře k dispozici ještě jedno rychlopřibližovadlo, které získáte jako celoživotní odměnu za
10 000 bodů. Je to

Létající vakuum




 Létající vakuum má navíc interakci přikázat hlídat


Z tabulky vyberte, kdo má hlídat.  


 A hlídač se pak o vše postará. 




Komentáře