Změna textury obrazu v TSR Workshop (TSRW)

Autor návodu: Woodstock
Uveřejnění upraveného návodu povoleno autorem
Úpravy: Sonia

TSR Workshopem není možné vytvořit nový objekt, na to musíte znát práci v 3D modelovacích programech.

Návod pro pokročilé!





Pro provedení úspěšné změny textury objektu je potřeba splnit několik podmínek.

Podmínky kladené na člověka:

• musí bezproblémově zvládat operace se soubory a složkami v systému Windows - návod se tím nezabývá

• dbejte na to, abyste neporušovali autorská práva k obrázkům, modelům atd., vždy je potřeba svolení
 autora

• musí zvládat alespoň základní úpravy a práci s grafickým softwarem - toto návod též nepopisuje

• musí zvládat alespoň základy angličtiny

• měl by vědět co je to textura, 3D model atd.

Požadavky kladené na PC, na kterém se budou provádět úpravy:

• nutná je instalace TSR Workshop - lze stáhnout odsud (domovská stránka TSR Workshop http://www.thesimsresource.com/workshop ) - doporučuji používat vždy nejnovější dostupnou verzi, program je zdarma

• nutné je mít grafický editor s podporou práce s formátem obrázků dds - já používám Paint.NET - lze stáhnout z http://www.getpaint.net/, program je zdarma

• Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter (vytáhne ze sims3packu soubor package) - lze stáhnout zde http://www.modthesims.info/download.php?t=364038 , program je zdarma, bude potřeba pouze pokud chcete vytvořit soubor package.

 A cože to máme v plánu?

V plánu je návod na změnu textury objektu  ze hry The Sims 3. V našem případě obrazu. To proto, že změna obrazu je poměrně jednoduchá a budeme tak řešit pouze jednoduchou texturu, po zvládnutí obrazu můžete experimentovat i s jinými objekty.




Vlevo je originální obrázek ze hry, naším cílem je dát mu podobu jinou, v návodu konkrétně takovou jakou vidíte vpravo.

Jdeme na to!

Nejdříve si nastavte cestu k dodatkům





1. Spustíte TSR Workshop a vyberte Create New Project (viz zvýrazněné tlačítko na obrázku)






2. Vyberte kategorii, podkategorii až konkrétní model, který chcete upravit (budeme upravovat Obraz, takže kategorie Object), otevře se seznam kategorií a katalog objektů, my vybereme Object by category -> Decor -> Paintings and posters, objeví se seznam předmětů, vybereme si nějaký jednoduchý (viz obrázek).








3. Potvrďte, v dalším kroku zadejte název projektu, jméno objektu a popis, potvrďte tlačítkem Next. V dalším kroku pak jen potvrďte OK.

Vybraný objekt se načte do aktuálního okna. Na následujícím obrázku je popis okna TSR Workshop s vybraným objektem.




4. V pravém sloupci zvolíte záložku Textures.




5. V záložce Textures se zobrazují textury a barvy použité na objekt. Vyberte si texturu, kterou chcete upravit a klikněte na tlačítko Edit.Toto tlačítko se objeví po ťuknutí do okénka Overlay.




6. Otevře se vám nové okno se zobrazenou texturou a několika možnostmi (viz další obrázek). My si vystačíme s tlačítky Import a Export. V tuhle chvíli použijeme Export. V následujícím ukládacím dialogu zvolíte umístění souboru a potvrdíte to. Textura se vám uložila do PC jako soubor s příponou dds.






7. TSR Workshop nezavírejte, nechte ho ve stavu v jakém je a spusťte si oblíbený grafický editor.

8. Texturu si otevřete v grafickém programu a upravíte si ji dle libosti a vlastních požadavků. Na obrázku je zobrazena textura vyexportovaná ze hry a textura námi upravená - tedy stav, který chceme dosáhnout.

Protože práce v grafických programech se může lišit, navíc byste ji měli zvládat, pokud se do tohoto dobrodružství pouštíte, musíte si s úpravou textury poradit sami.

BOD 8  je více rozepsán na našem fóru ArSePo



9. Upravenou texturu musíme uložit a to ve správném formátu. Vyberte tedy dds a v následujícím dialogu zvolte vlastnosti souboru dds - to je důležité, protože s určitými vlastnostmi nelze obrázek naimportovat a TSR Workshop vám neřekne co je špatně a tedy nebudete vědět. Takže textuře nastavte vlastnosti tak jako jsou na dalším obrázku.





Dokončete uložení textury a přepněte se zpátky do TSR Workshop.
10. Zvolte tlačítko Import, najdete svou upravenou texturu a nechte si ji načíst.

Nová textura s vaším obrázkem by se měla otevřít místo té původní.

Dejte Done a tím se vrátíte do základního okna se zobrazeným objektem. Ten by se měl nyní již zobrazovat s novou texturou.



11. Stejným způsobem můžete měnit jakoukoli jinou texturu. Kreativitě se meze nekladou.

Pokud chcete barevné varianty (v našem případě jiné barvy rámu), musíte stejnou proceduru importu textury provést i u dalších variant viz obrázek. Každá varianta je v roletkové nabídce reprezentována jedním řádkem.







Pokud více variant nechcete, ostatní varianty prostě odstraňte - vybráním varianty z roletkového menu a kliknutím na Delete  Pozor! - Operace smazání varianty nelze vrátit zpět!





12. Teď je potřeba naše veledílo uložit. Možnosti jsou tři - exportovat přímo na TSR (nedoporučuji), vyexportovat do sims3packu, také si projekt můžete uložit a otevřít někdy jindy a dokončit ho (volba Save). To je ale snad každému jasné.


Před exportem můžete (pokud jste tak neučinili na začátku) v Project zadat název výtvoru (obrazu) = Name.

Případně vaši přezdívku, jméno či webovou adresu (adresa blogu atd.)  = Description (viz obrázek)





 Pak použijeme volbu Export -> To Sims3pack a výsledný soubor si uložíme.




13. Nyní můžete soubor nainstalovat přes spouštěč a otestovat ho.



14.  Vytvoření package pomocí Extracteru

Pokud ale máte rádi downloady setříděné a chcete ho mít jako package, nezbývá než použít prográmek Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter

Program funguje tak, že zvolíte adresář s jedním příslušným sims3packem (to je ten první chlíveček, dbejte na to, abyste jich tam neměli víc, jinak se v nich pak nevyznáte), zvolíte si kam chcete výsledný package uložit (druhý chlíveček) a spustíte ho (tlačítko Extract). Program sám převede sims3pack na package, původní soubor samozřejmě zachová. Nezapomeňte si soubor package přejmenovat na něco inteligentního, extracter mu dá šílené dlouhé jméno z různých znaků.



Výsledný package můžete nainstalovat tak jak jste zvyklí instalovat jiné package downloady.

Pakliže jste postupovali správně a dodrželi formát souborů a neudělali někde chybku, máte hotovo. A ani to nebolelo.

TIP: v TSR Workshop při otevřeném objektu můžete v záložce Project upravit vlastnosti - v jakých kategoriích se bude výsledné dílo nabízet, nákupní cenu atd. Pro pouhou změnu textury objektu však nedoporučuji nastavení měnit, aby se pak obraz nenabízel například společně s vozidly.

Stejným způsobem lze upravit téměř jakýkoli objekt ze hry, musíte ale brát ohled na to, že jiné objekty jsou složitější 3D modely než obrazy a podle toho vypadají jejich textury.


Woodstock a Sonia vám děkuji za přečtení návodu a přeji hezké hraní :)




Komentáře