Sebi připravil na fóru ArSePo pro hráče návod na tvorbu vlastní rtěnky pro Simíky.
Chcete-li se dozvědět více, klikněte na obrázek, čtěte dál.
Tento návod vás naučí:
• Ako si vytvoriť vlastný rúž na pery• Nejaké základy s programom GIMP 2
• Ako vytvoriť náhľadový obrázok vo Vytvorte si Simíka pomocu s3pe
• Čiastočne ovládanie/narábanie s CTU
Čo budeme potrebovať:
1. Nejaký obrázok pier (rtů). Môže byť z obrázkov google , nejakej stránky , alebo pokojne aj svoje pery. Ústa by mali byť na obrázku zatvorené ! Nepoúživajte veľmi také obrázky , na ktorých sú pery veľmi lesklé. V CAS to nevyzerá dobre. Ja som takú chybu urobil v návode , takže sa ospravedlňujem.2. CTU od CTU Team .
Stiahnite prvé 2 súbory a rozbaľte ich do toho istého priečinku !
(CasTextureUnitool.rar , CasParts.rar)
3. GIMP 2 . Ja ho mám v angličtine , takže ak ho chcete tiež v angličtine , pri inštalácii odškrtneme Translations
4. GIMP 2 DDS plugin . Skopírujte obidva súbory do: C:\Program Files\GIMP-2.0\lib\gimp\2.0\plug-ins
5. s3pe
1. Krok
Stiahnite a nainštalujte potrebné programy/súbory.
Otvorte si CTU . Nájdite posledný rúž na pery podľa obrázka.
Postupujte podľa obrázka ...
Otvorí sa nám takéto prostredie: . Podstatné sú kľúče Overlay , Specular , Mask.
Tie musíme rozbaliť na plochu , alebo do iného priečinku. A to tak , že klikneme na súbor kľúčov a písmen a v ľavom dolnom rohu na find.
Otvorí sa nám toto:
Klikneme na Export , pomenujeme napr. Overlay a uložíme.
Toto urobíme aj so Specular a Mask.
Krok 2.0
Otvoríme si GIMP 2 .
Otvorme si pery a dds súbor Overlay.
Pery upravte približne na takú veľkosť , akú má súbor overlay a to tak , že použijeme nástroj na úpravu veľkosti.
Nastavíme veľkosť...
A dáme Enter.
Klikneme pravým tlačidlom myši na pery a dáme Edit / Cut
Pery zmiznú.
Preklikneme sa na súbor overlay , kde prilepíme ústa. Pravé tlačidlo myši , Edit / Paste .
Teraz klikneme v hornom menu na Colours / Desaturate.
Otvorí sa okno...
Klikneme na Average
Teraz to bude vyzerať takto:
Pery posuňte približne tak , aby prekrývali pery súboru overlay.
Urobíme to pomocou tohto nástroja:
Asi tak:
Teraz klikneme v pravo na kartu Layers , kde klikneme na slovíčko Normal a otvoria sa nám módy. Potrebujeme mód Value .
Teraz pery budú prekrývať pery súboru overlay.
Nasmerujte približne vaše pery tak , aby vyzerali ako pery
Klikneme hore pri Colours na Layer / Anchor Layer .
Ak je všetko v poriadku , uložíme si to ! Klikneme na File / Export...
Označíme súbor overlay , klikneme Export a dáme Replace.
Dáme Generate mipmaps A Ok .
Teraz potrebujeme pridať jas. Dáme Colour / Levels .
Nastavíme si jas pier približne podľa mňa ...
Zase si to uložíme , ako pri postupe vyššie.
Gratulujem , máme súbor Overlay dokončený, ale nevypínajte ho !
Krok 2.1
Zostaňte na overlay a stlačte CTRL + Z . Vrátite tým krok späť. To je v poriadku.
Stlačte teraz CTRL + A a CTRL + C .
Otvorte si dds súbor Specular a stlačte CTRL + A a teraz DELETE (nie všetko naraz ; DELETE samostatne)
Teraz zafarbte GIMP 2 plochu na čierno.
Stlačíme CTRL + V a nastavíme si na karte Layer mód Hard Light (tak , ako predtým s módom Value)
Teraz znovu Layer / Anchor layer
A uložíme , ako pri Overlay , ale označime Specular !
Máme Specular dokončený
Krok 2.2
Vráťte sa na Overlay a chodte znovu na Colours / Levels
Teraz nebudeme upravovať jas , ale skôr tieň.
Čiže to bude tmavé...
Keď sa vám to pozdáva , chodte na Colours / Color to Alpha
Kliknite na ten biely obdĺžnik...
A potiahnite malú šipku pri farbách V na druhý koniec (do ľava) .
Klikneme Ok , Ok.
Chodte teraz na Colours / Colorify...
a vyberte tyrkysovú (svetlo modrú) farbu
Stlačte CTRL + A , CTRL + C
Otvorte si dds súbor Mask.
Znovu CTRL + A ; DELETE (osobitne)
GIMP 2 plocha bude zas prázdna.
Teraz ju prefarbíme nie na čierno , ale na červeno.
CTRL + V
Takýto bude výsledok.
Layer / Anchor layer .
Uložíme , ako pri Overlay , Specular !
Najťažšia časť (myslím) je za nami !
3. Krok
Vráťme sa späť na CTU.Pri find je tlačidlo replace.
Replace použijeme na to , aby sme prepísali Overlay atď. Vytvoríme tak celkový výsledok , čiže vlastne rúž/lesk na pery.
Označíme si ako prvé čísla a písmena pri overlay.
Stlačíme replace .
Nasmerujeme náš vyexportovaný (uložený) súbor.
Urobíme to tak so všetkými tromi.
Stlačíme teraz Commit.
Vytvorí to náhľad nášho rúžu.
Ak chcete zmeniť farbu , tak klikneme dvakrát na Tint Color A , B , alebo C. Takže môžete kombinovať . Napr. A , B červená , C slabá až biela čevená , čo by malo vytvoriť lesk , aby to bolo efektívnejšie.
File / Save as a uložíme do Mods/Packages
4. Krok
Otestuje to v hre.
Ak je všetko v pohode , som veľmi rád , že sa vám to podarilo .
Vyfoťte si svoj výtvor buď v CAS , alebo priamo v hre.
Obrázok orežte na veľkosť 256x256 a uložte v PNG formáte !
Pridajte si svoje logo , alebo nejako upravte ak potrebujete.
Krok. 5
Pravdepodobne nieste spokojný s náhľadovým obrázkom v CAS
Otvorme si s3pe.
File / New
File / Open
Otvorme si rúž/lesk.
Klikneme dvakrát na slovíčko na CASP pod slovom TAG.
Otvorí sa nám okno , kde skopírujeme Instance čísla a písmena.
Pravým tlačidlom klikneme na bielu plochu Add ...
Otvorí sa okno , kde nastavíme:
Type na: THUM 0x626F60CE
Group na: 0
Instance: Prilepíme to Instance čislo , ktoré sme predtým skopírovali.
Vytvorí sa nám pod slovo TAG nový súbor.
Stlačíme pravým na ten nový súbor a dáme:
Vyberieme ten obrázok.
Takto to bude vyzerať:
Uložíme File / Save , alebo File / Save as .
V hre to už bude vyzerať takto:
Ak sa vám to podarilo , tak gratulujem.
Pôvodný návod vytvorila shyneinnocence. Ja som ho preložil , podrobnejšie vysvetlil a pridal bonus.
http://shyneinnocence.wordpress.com/
http://shyneinnocence.wordpress.com/2011/09/19/lipstick-lipgloss-tutorial-using-gimp/
Doplnění od hráčky Pessoa
Jen chci podotknout,(krok5) že z obrázku v cas nemusíme rovnou vyříznout obrázek 256x256. Když si vyříznu 100x100 a dám tam logo a zvětším na 256x256, tak to jde taky, v cas to není poznat, a na obrázku jsou vidět jen ústa, a ne celý obličej vypadá to takhle:
Odpovědi Sebiho na případné zádrhele hráčů.
Zdravím Janika31
Ak stiahneš obidva súbory , tak ich označ a daj rozbaliť naraz do jedného priečinka napr. MTS_CTU_Team_987224_CasParts (taký názov by tam mal byť , alebo MTS_CTU_Team_987146_CasTextureUnitool ) . Pokojne to premenuj len na CTU a otvor program CasTextureUnitool. Malo by to ísť ... inak CTU Team popisuje , že čo treba mať nainštalované k tomu programu.
Installation Prerequisites
You must have the following BEFORE using this program:
- A PC running Windows XP or Vista, OS X (with Mono 2.4), or Linux (with Mono 2.4)
- For Windows XP: .NET Framework 2.0
- For Windows Vista, get .NET Framework 3.5 - it includes .NET 2.0
- For XP and Vista: DirectX runtime (March 2009)
- For OS X and Linux, http://mono-project.com/ - please see this thread for more info: http://www.modthesims.info/showthread.php?t=366580
Ak máš Windows XP , tak potrebuješ NET Framework 2.0. Pri Viste 3.5 atď ...
Potrebný Framework nájdeš na stránke Microsoftu http://www.microsoft.com/en-us/download/default.aspx
Stačí len napísať potrebnú verziu a vyhľadávanie to nájde.
Dúfam , že som pomohol.
Pomůcky ke Gimpu od Sonia
odkaz na GIMP: Příručka pro začátečníky zdarma.
http://jnp.zive.cz/gimp-prirucka-pro-zacatecniky-zdarma
Další český návod najdeš zde: http://gimp.comuv.com/kurs_help.php
Komentáře
Okomentovat