Autor návodu: Woodstock
Uveřejnění upraveného návodu povoleno autorem. Úpravy: Sonia
Jiný způsob, méně půvabný, zato však mnohem mocnější a náročnější než ten s TSR Workshopem (dále jen TSRW), zato s ním dokážete přemalovat co si zamanete.
Tímto způsobem není možné vytvořit nový objekt, na to musíte znát práci v 3D modelovacích programech.
Návod pro pokročilé!
Návod je ukázkou jak na věc. S tímto návodem zvládnete změnu textury na jakýkoli objekt (pakliže na to půjdete správně).
Některé obrázky jsem ořízl, aby obrázek nebyl příliš velký a přitom zůstal srozumitelný. Proto ne vždy jsou zobrazená celá okna programů!
Pro provedení úspěšné změny textury je potřeba splnit několik podmínek.
Podmínky kladené na člověka:
• musí bezproblémově zvládat operace se soubory a složkami v systému Windows - návod se tím nezabývá
• dbejte na to, abyste neporušovali autorská práva k obrázkům, modelům atd., vždy je potřeba svolení autora
• musí zvládat alespoň základní úpravy a práci s grafickým softwarem - toto návod též nepopisuje
• musí zvládat alespoň základy angličtiny
• měl by vědět co je to textura, 3D model atd.
Požadavky kladené na PC, na kterém se budou provádět úpravy:
• S3OC -http://www.simlogical.com/ContentUploadsRemote/uploads/190/index.htm pomocí tohohle nástroje si vyexportujeme cokoli ze hry (nezapomeňte si v nastavení nastavit cesty k datadiskům), dostupný zdarma, doporučuji používat nejnovější verzi
• S3PE - http://www.simlogical.com/s3pe.htm mocný to nástroj, s tím budete pracovat v průběhu návodu docela dost často, dostupný zdarma, doporučuji používat nejnovější verzi
• nutné je mít grafický editor s podporou práce s formátem obrázků dds - já používám Paint.NET - lze stáhnout z http://www.getpaint.net/, program je zdarma
A cože to máme v plánu?
Protože TSRW není všemocný a například plakáty (ale i jiné další věci) ze Sims 3 nezobrazí korektně a nelze jim pomocí TSRW vyexportovat texturu k přebarvení a zpět naimportovat aby vznikl jiný motiv, vznikl tento primitivní návod.
V plánu je návod na změnu textury objektu ze hry The Sims 3. V našem případě plakátu. To proto, že změna plakátu je poměrně jednoduchá a budeme tak řešit pouze jednoduchou texturu, po zvládnutí plakátu můžete experimentovat i s jinými objekty.
Některé obrázky jsem ořízl, aby obrázek nebyl příliš velký a přitom zůstal srozumitelný. Proto ne vždy jsou zobrazená celá okna programů!
Pro provedení úspěšné změny textury je potřeba splnit několik podmínek.
Podmínky kladené na člověka:
• musí bezproblémově zvládat operace se soubory a složkami v systému Windows - návod se tím nezabývá
• dbejte na to, abyste neporušovali autorská práva k obrázkům, modelům atd., vždy je potřeba svolení autora
• musí zvládat alespoň základní úpravy a práci s grafickým softwarem - toto návod též nepopisuje
• musí zvládat alespoň základy angličtiny
• měl by vědět co je to textura, 3D model atd.
Požadavky kladené na PC, na kterém se budou provádět úpravy:
• S3OC -http://www.simlogical.com/ContentUploadsRemote/uploads/190/index.htm pomocí tohohle nástroje si vyexportujeme cokoli ze hry (nezapomeňte si v nastavení nastavit cesty k datadiskům), dostupný zdarma, doporučuji používat nejnovější verzi
• S3PE - http://www.simlogical.com/s3pe.htm mocný to nástroj, s tím budete pracovat v průběhu návodu docela dost často, dostupný zdarma, doporučuji používat nejnovější verzi
• nutné je mít grafický editor s podporou práce s formátem obrázků dds - já používám Paint.NET - lze stáhnout z http://www.getpaint.net/, program je zdarma
A cože to máme v plánu?
Protože TSRW není všemocný a například plakáty (ale i jiné další věci) ze Sims 3 nezobrazí korektně a nelze jim pomocí TSRW vyexportovat texturu k přebarvení a zpět naimportovat aby vznikl jiný motiv, vznikl tento primitivní návod.
V plánu je návod na změnu textury objektu ze hry The Sims 3. V našem případě plakátu. To proto, že změna plakátu je poměrně jednoduchá a budeme tak řešit pouze jednoduchou texturu, po zvládnutí plakátu můžete experimentovat i s jinými objekty.
Vlevo je originální obrázek ze hry, naším cílem je dát mu podobu jinou, v návodu konkrétně takovou jakou vidíte vpravo.
Jdeme na to!
(předpokladem je, že v něm máte nastavené cesty k datadiskům atd. – menu Settings – Game Folders… - sp1 je Luxusní bydlení, ep1 je cestovní horečka)
Otevře se okno
2. Z menu Clonning vybereme položku Normal Objects
4. Pokud dotyčný objekt chcete upravit/naklonovat, kliknete vpravo dole na tlačítko Clone or Fix…
5. Levá část obrazovky se změní – zobrazí se volby k danému objektu. Musíte mít zaškrtnutou volbu Renumber/rename internally, nezapomeňte si zvolit unikátní jméno hned pod touto volbou. Co mít nastavené nejlépe zjistíte z obrázku
Kliknete na tlačítko Start. Vyberete si cíl, kam chcete objekt uložit. Tato operace bude trvat trochu déle, objekt se ze hry vyexportuje jako package.
6. Pokud chcete přebarvit jeden objekt pokaždé jinou texturou, musíte si export objektu vytvořit vždy znovu (body 1 až 5) ! Je to dané tím, že každý objekt by měl mít unikátní číslo, to docílíte vždy novou exportací objektu!
7. Spustíme program S3PE a načteme si prve vyexportovaný package (menu File – Open). Otevře se seznam toho, co příslušný package obsahuje, bude to vypadat jako spousta čísel a znaků, nelekejte se. Posuňte si sloupečky kousek doprava, aby se zobrazil sloupeček Tag - viz obrázek, ve skutečnosti bude mít kurzor jiný tvar než na mém obrázku, kde je postup rozfázovaný do tří kroků
8. Textury v package souboru poznáme podle tagu _IMG – najdeme je, oba je označíme a podle obrázku vyexportujeme (kliknout na nich pravým myšítkem – volba Export – To file…). Z exportu vylezou dds soubory, které si v dialogu uložte někam po ruce a NEPŘEJMENOVÁVEJTE JE!
5. Levá část obrazovky se změní – zobrazí se volby k danému objektu. Musíte mít zaškrtnutou volbu Renumber/rename internally, nezapomeňte si zvolit unikátní jméno hned pod touto volbou. Co mít nastavené nejlépe zjistíte z obrázku
Kliknete na tlačítko Start. Vyberete si cíl, kam chcete objekt uložit. Tato operace bude trvat trochu déle, objekt se ze hry vyexportuje jako package.
6. Pokud chcete přebarvit jeden objekt pokaždé jinou texturou, musíte si export objektu vytvořit vždy znovu (body 1 až 5) ! Je to dané tím, že každý objekt by měl mít unikátní číslo, to docílíte vždy novou exportací objektu!
7. Spustíme program S3PE a načteme si prve vyexportovaný package (menu File – Open). Otevře se seznam toho, co příslušný package obsahuje, bude to vypadat jako spousta čísel a znaků, nelekejte se. Posuňte si sloupečky kousek doprava, aby se zobrazil sloupeček Tag - viz obrázek, ve skutečnosti bude mít kurzor jiný tvar než na mém obrázku, kde je postup rozfázovaný do tří kroků
8. Textury v package souboru poznáme podle tagu _IMG – najdeme je, oba je označíme a podle obrázku vyexportujeme (kliknout na nich pravým myšítkem – volba Export – To file…). Z exportu vylezou dds soubory, které si v dialogu uložte někam po ruce a NEPŘEJMENOVÁVEJTE JE!
S3PE nezavírejte!
9. Otevřeme si oblíbený grafický editor a změníme texturu s obrázekm (nejprve si zjistíme, který dds soubor má texturu s motivem). Na obrázku je uvedený stav původní + to co chceme dosáhnout
10. Textury opět uložte s hodnotami uvedenými na obrázku – důležitá je hlavně první hodnota
11. Přepnete se zpátky do S3PE a při vybraných obrázcích (tagy _IMG) kliknete pravým myšítkem a volíte volbu Import - from file. Najdete příslušně upravené obrázky a potvrdíte.
14. Teď je potřeba změnit název a popis, který se zobrazí ve hře. Každý package si s sebou nese takový popis v několika jazycích včetně češtiny. Takový popis má tag STBL – první STBL je většinou angličtina, třetí bývá čeština. Pro distribuci i mimo ČR doporučuji upravit i angličtinu, to provedete stejným způsobem jako popíšu češtinu, akorát s jiným STBL.
19. Pokud si myslíte, že jste s úpravami hotoví, z menu File zvolíte položku Save, čímž si package uložíte – tím se uloží veškeré změny námi napáchané a máme změněnou texturu .
Jak jsem již několikrát zmínil, tímto způsobem můžete upravovat jakýkoli objekt ze hry i jiný stažený package (pozor na autorská práva!)
Velice se omlouvám,že asi otravuji,Ale nedaří se mi to tak docela dokončit.přišla jsem na všechno , kromě toho, jak se v tom editoru převádí jeden obrázek do druhého.Krok 9 a 10.Prosím vás moc,Pomozte mi a vysvětlete jak se v editoru převádí jeden obrázek do druhého tak, aby se mi pak uložil Ve formátu package už zmšnšný.Děkuji moc za vaši pomoc a trpělivost s pozdravem komces
OdpovědětVymazatNapiš tenhle dotaz k nám na fórum. Buď do poradny pro tvůrce a hráče a nebo přímo pod návod na fóru :) Tady by asi byl problém to řešit. :)
Vymazat