Autor návodu: Woodstock
Uveřejnění upraveného návodu povoleno autoremÚpravy: Sonia
TSR Workshopem není možné vytvořit nový objekt, na to musíte znát práci v 3D modelovacích programech.
Návod pro pokročilé!
Pro provedení úspěšné změny textury objektu je potřeba splnit několik podmínek.
Podmínky kladené na člověka:
• musí bezproblémově zvládat operace se soubory a složkami v systému Windows - návod se tím nezabývá
• dbejte na to, abyste neporušovali autorská práva k obrázkům, modelům atd., vždy je potřeba svolení
autora
• musí zvládat alespoň základní úpravy a práci s grafickým softwarem - toto návod též nepopisuje
• musí zvládat alespoň základy angličtiny
• měl by vědět co je to textura, 3D model atd.
Požadavky kladené na PC, na kterém se budou provádět úpravy:
• nutná je instalace TSR Workshop - lze stáhnout odsud (domovská stránka TSR Workshop http://www.thesimsresource.com/workshop ) - doporučuji používat vždy nejnovější dostupnou verzi, program je zdarma
• nutné je mít grafický editor s podporou práce s formátem obrázků dds - já používám Paint.NET - lze stáhnout z http://www.getpaint.net/, program je zdarma
• Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter (vytáhne ze sims3packu soubor package) - lze stáhnout zde http://www.modthesims.info/download.php?t=364038 , program je zdarma, bude potřeba pouze pokud chcete vytvořit soubor package.
A cože to máme v plánu?
V plánu je návod na změnu textury objektu ze hry The Sims 3. V našem případě obrazu. To proto, že změna obrazu je poměrně jednoduchá a budeme tak řešit pouze jednoduchou texturu, po zvládnutí obrazu můžete experimentovat i s jinými objekty.
Vlevo je originální obrázek ze hry, naším cílem je dát mu podobu jinou, v návodu konkrétně takovou jakou vidíte vpravo.
Jdeme na to!
Nejdříve si nastavte cestu k dodatkům
1. Spustíte TSR Workshop a vyberte Create New Project (viz zvýrazněné tlačítko na obrázku)
3. Potvrďte, v dalším kroku zadejte název projektu, jméno objektu a popis, potvrďte tlačítkem Next. V dalším kroku pak jen potvrďte OK.
Vybraný objekt se načte do aktuálního okna. Na následujícím obrázku je popis okna TSR Workshop s vybraným objektem.
4. V pravém sloupci zvolíte záložku Textures.
8. Texturu si otevřete v grafickém programu a upravíte si ji dle libosti a vlastních požadavků. Na obrázku je zobrazena textura vyexportovaná ze hry a textura námi upravená - tedy stav, který chceme dosáhnout.
Protože práce v grafických programech se může lišit, navíc byste ji měli zvládat, pokud se do tohoto dobrodružství pouštíte, musíte si s úpravou textury poradit sami.
BOD 8 je více rozepsán na našem fóru ArSePo
9. Upravenou texturu musíme uložit a to ve správném formátu. Vyberte tedy dds a v následujícím dialogu zvolte vlastnosti souboru dds - to je důležité, protože s určitými vlastnostmi nelze obrázek naimportovat a TSR Workshop vám neřekne co je špatně a tedy nebudete vědět. Takže textuře nastavte vlastnosti tak jako jsou na dalším obrázku.
10. Zvolte tlačítko Import, najdete svou upravenou texturu a nechte si ji načíst.
Nová textura s vaším obrázkem by se měla otevřít místo té původní.
Dejte Done a tím se vrátíte do základního okna se zobrazeným objektem. Ten by se měl nyní již zobrazovat s novou texturou.
Pokud chcete barevné varianty (v našem případě jiné barvy rámu), musíte stejnou proceduru importu textury provést i u dalších variant viz obrázek. Každá varianta je v roletkové nabídce reprezentována jedním řádkem.
Pokud více variant nechcete, ostatní varianty prostě odstraňte - vybráním varianty z roletkového menu a kliknutím na Delete Pozor! - Operace smazání varianty nelze vrátit zpět!
12. Teď je potřeba naše veledílo uložit. Možnosti jsou tři - exportovat přímo na TSR (nedoporučuji), vyexportovat do sims3packu, také si projekt můžete uložit a otevřít někdy jindy a dokončit ho (volba Save). To je ale snad každému jasné.
Před exportem můžete (pokud jste tak neučinili na začátku) v Project zadat název výtvoru (obrazu) = Name.
Případně vaši přezdívku, jméno či webovou adresu (adresa blogu atd.) = Description (viz obrázek)
Pak použijeme volbu Export -> To Sims3pack a výsledný soubor si uložíme.
13. Nyní můžete soubor nainstalovat přes spouštěč a otestovat ho.
14. Vytvoření package pomocí Extracteru
Pokud ale máte rádi downloady setříděné a chcete ho mít jako package, nezbývá než použít prográmek Delphy's Sims 3 Pack Multi-Extracter
Program funguje tak, že zvolíte adresář s jedním příslušným sims3packem (to je ten první chlíveček, dbejte na to, abyste jich tam neměli víc, jinak se v nich pak nevyznáte), zvolíte si kam chcete výsledný package uložit (druhý chlíveček) a spustíte ho (tlačítko Extract). Program sám převede sims3pack na package, původní soubor samozřejmě zachová. Nezapomeňte si soubor package přejmenovat na něco inteligentního, extracter mu dá šílené dlouhé jméno z různých znaků.
Pakliže jste postupovali správně a dodrželi formát souborů a neudělali někde chybku, máte hotovo. A ani to nebolelo.
TIP: v TSR Workshop při otevřeném objektu můžete v záložce Project upravit vlastnosti - v jakých kategoriích se bude výsledné dílo nabízet, nákupní cenu atd. Pro pouhou změnu textury objektu však nedoporučuji nastavení měnit, aby se pak obraz nenabízel například společně s vozidly.
Stejným způsobem lze upravit téměř jakýkoli objekt ze hry, musíte ale brát ohled na to, že jiné objekty jsou složitější 3D modely než obrazy a podle toho vypadají jejich textury.
Výsledný package můžete nainstalovat tak jak jste zvyklí instalovat jiné package downloady.
Pakliže jste postupovali správně a dodrželi formát souborů a neudělali někde chybku, máte hotovo. A ani to nebolelo.
TIP: v TSR Workshop při otevřeném objektu můžete v záložce Project upravit vlastnosti - v jakých kategoriích se bude výsledné dílo nabízet, nákupní cenu atd. Pro pouhou změnu textury objektu však nedoporučuji nastavení měnit, aby se pak obraz nenabízel například společně s vozidly.
Stejným způsobem lze upravit téměř jakýkoli objekt ze hry, musíte ale brát ohled na to, že jiné objekty jsou složitější 3D modely než obrazy a podle toho vypadají jejich textury.
Woodstock a Sonia vám děkuji za přečtení návodu a přeji hezké hraní :)
Komentáře
Okomentovat